/ در آموزش ها, آموزش وردپرس, اشتراک رایگان / توسط
آخرین زمان ویرایش:

انتخاب تنها یک دسته برای مطالب در وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید)


با سلام و خسته نباشید خدمت  کاربران سایت داده باران

به طور پیش فرض در صفحه ارسال مطالب وردپرس ، کاربران قادر هستند چند دسته بندی مختلف را برای هر یک از مطالب انتخاب کنند . این در حالی است که همواره توصیه می شود که برای هر مطلب حداکثر یک دسته بندی انتخاب شده و از انتخاب چند دسته خودداری شود . به هر حال انتخاب تنها یک دسته بندی برای کاربران تازه کار یک مقدار سخت است و بعضا مشاهده شده که یک مطلب را در چند دسته مختلف قرار می دهند . در این مطلب افزونه ای را به شما معرفی می کنیم که توسط آن به سادگی قادر خواهید بود که کاربران و یا حتی خودتان را مجبور کنید که تنها از یک دسته برای مطالب ارسالی خود استفاده کنند

اولین کاری که باید انجام دهید نصب افزونه Categories Metabox Enhanced می باشد ، پس از نصب افزونه به تنظیمات > Categories Metabox Enhanced مراجعه کرده تا تنظیمات مربوط به آن را ویرایش کنید .

به صورت پیش فرض دسته بندی ها در صفحه ارسال مطلب به صورت چک باکس نمایش داده می شوند که همین موضوع قابلیت انتخاب چند دسته را به آنها می دهد . توسط افزونه Categories Metabox Enhanced ، شما می توانید نحوه نمایش را به دکمه های رادیویی یا لیست باز شونده تغییر دهید . انتخاب دکمه های رادیویی و یا لیست باز شونده جهت نمایش دسته ها باعث می شود که کاربران تنها مجاز به انتخاب یک دسته باشند .

اگر تعداد دسته های سایت شما زیاد است انتخاب دکمه های رادیویی باعث طولانی شدن ارتفاع صفحه خواهد شد ، در این گونه موارد توصیه می شود که از حالت لیست بازشونده برای نمایش دسته ها استفاده کنید .

باکس مربوط به انتخاب دسته ها به صورت پیش فرض در ستون کناری صفحه نمایش داده می شود ، شما می توانید از طریق تنظیمات مربوط به position و priority جایگاه نمایش باکس را تغییر دهید .

در کنار تنظیمات ذکر شده ، شما به راحتی قادر هستید که عنوان باکس انتخاب دسته بندی را به مقدار دلخواه خود تغییر دهید و همچنین نحوه نمایش دسته های فرزند و قابلیت ایجاد دسته بندی جدید را بنا به نیاز خود ویرایش کنید .

categories-metabox-settings

کار شما تمام شد ، حالا کافی است تنظیمات را ذخیره کرده و به صفحه ارسال مطلب مراجعه کنید و تغییرات ایجاد شده را با چشم خود ببینید .

امیدواریم که این آموزش مشکل شما برای انتخاب تنها یک دسته بندی هنگام ارسال مطلب را حل کرده باشد ، این افزونه برای وب سایت هایی که چند نویسنده دارند بسیار مفید است به طوری که سبب می شود کاربران جدید تنها از یک دسته بندی برای مطالب خود استفاده کنند . اگر با هر نوع مشکلی در این زمینه مواجه شدید می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه این مطلب پاسخ تان را دریافت کنید

نوشته های مشابه

۱۴ راه آسان برای افزایش امنیت وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

ارسال ایمیل بعد از تایید دیدگاه کاربر در وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)


لينك كوتاه اين مطلب : https://dadebaran.ir/?p=7179 منبع : داده باران

کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *