/ در آموزش ویژوالبیسیک, اشتراک رایگان, ویژوالبیسیک / توسط
آخرین زمان ویرایش:

مجموعه سورس کدهای ویژوالبیسیک ۶ قسمت ۶

جهت مطالعه و دسترسی به سورس ها به ادامه مطلب مراجعه نمائید

روش تغییر پسورد پایگاه داده Access از طریق VB

» این بار قرار است روشی رو به شما عزیزان آموزش بدم که با استفاده از آن می توانید کلمه عبوری را که روی پایگاه داده Access خودتان قرار داده اید از طریق کد نویسی در ویژوال بیسیک تغییر دهید . برای انجام این عمل باید مراحل زیر را انجام دهید .

۱٫ ابتدا یک پروژه را در VB باز کنید . سپس از منوی Project گزینه References را انتخاب کنید تا دیالوگی نمایش داده شود . از لیستی که مشاهده می کنید گزینه ( Microsoft DAO 3.51 Object library ) را علامت بزنید . البته این در صورتی است که پایگاه داده شما پایین تر از فرمت Office 2003 باشد . ( مثلا Office 2000 ) . در غیر این صورت باید گزینه ( MicroSoft DAO 3.6 Object Library )علامت بزنید . تا احیانا با خطایی مواجه نشوید . ( نسخه ۳٫۶ میتواند بهترین انتخاب باشد ).

۲٫ سپس مثلا یک دکمه روی فرم خود گذاشته و نام آن را به Cmd_PassChange و عنوان آن را به PassChange تغییر دهید . حال کدهای زیر را داخل آن بنویسید یا کپی کنید :

Dim db As DAO.Database
(“Set db = DBEngine.OpenDatabase(App.Path & “Test.mdb”, True, False, “;pwd=BARAN
“db.NewPassword “BARAN”, “DADE
db.Close

_ در این مثال ابتدا ما یک متغیر ( db ) را از نوع کتابخانه DAO تعریف می کنیم . در دستور Set کردن پایگاه داده Access توجه داشته باشید که چون پایگاه داده ما از قبل دارای کلمه عبور است ، ما مجبوریم برای ورود به آن از کلمه عبور ( در این مثال BARAN ) استفاده کنیم . همچنین دقت داشته باشید که در این دستور حتما باید مقدار ورودی Option ( مقدار دوم که تعیین می کند ما به تنظیمات پایگاه داده دسترسی داشته باشیم یا نه) مقدار True باشد . درغیر این صورت از تغییر کلمه عبور جلوگیری خواهد شد . در دستور سوم هم که مشاهدی می کنید ، اولین پارامتر ورودی کلمه عبور قبلی و دومین پارامتر ورودی کلمه عبور جدید شما خواهد بود . خط آخر هم در اصطلاح برای بستن پایگاه داده به کار می رود .

نوشته های مشابه

دانلود فایل لایه باز آیکون های هواشناسی

دانلود فایل در ادامه مطلب (بیشتر…)

مجموعه سورس کدهای ویژوالبیسیک ۶ قسمت ۷

جهت مطالعه و دسترسی به سورس ها به ادامه مطلب مراجعه نمائید (بیشتر…)

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *