/ در آموزش ها, آموزش وردپرس, اشتراک رایگان / توسط
آخرین زمان ویرایش:

۱۵ تکنیک مهم در بهبود سئو وردپرس – قسمت اول

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید)

من در ماه های اخیر و قبل از راه اندازی این وب سایت ، مطالعاتی روی برترین سایت های وردپرسی داشتم و استراتژی ها و تاکتیک های آن ها را مورد بررسی قرار دادم . این وب سایت ها هر کدام در زمینه فعالیت خود جز بهترین ها هستند . برخی از وب سایت های مورد مطالعه :

http://www.quicksprout.com

SEO for everyone


http://www.smartpassiveincome.com

اگر شما در زمینه سئو و کسب درآمد از اینترنت فعالیت کرده باشید حتما با این وب سایت ها برخورد نموده اید . بخش مهمی از موفقیت این افراد مربوط به انتشار مطالب مفید و با کیفیت بوده اما آیا این تنها راه برای موفقیت در دنیای اینترنت است ؟ جواب این سوال به طور قطع نه می باشد . همه ی این افراد از استراتژی های ترکیبی سئو مثلا ساخت بک لینک ، شبکه های اجتماعی و … در کنار هم استفاده می کنند . یکی از این استراتژی ها توجه به ساختار وردپرس است که با بهینه سازی آن ، می توان صفحه اول گوگل را تصاحب نمود .
در ادامه با معرفی ۱۵ تکنیک بهینه سازی وردپرس همراه ما باشید .

۱- پیوندهای یکتا

به زبان ساده پیوند های یکتا آدرس مطالب شما می باشند . بنابراین یک آدرس اینترنتی خوب آدرسی است که محتویات مطلب شما را ذکر کند ،به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی جستجو شده کاربر در گوگل و … در آدرس مطلب شما نیز موجود باشد در نتایج جستجو به صورت سایه دار نمایش داه خواهد شد و این یعنی شانس بیشتر برای کلیک شدن !!!
پیشنهاد من برای پیوندهای یکتا :

%postname%
%category%/%postname%

 

۲- بهینه سازی عنوان

تگ title در قالب سایت شما حاوی عنوان صفحه می باشد . هر چه این عنوان کوتاه تر و مرتبط تر با محتوای مطلب باشد برای موتورهای جستجو مهم تر است . به صورت پیش فرض ، مطالب در وردپرس به صورت «عنوان مطلب – عنوان وب سایت» نمایش داده می شود . وقتی که صفحه اصلی شما در موتورهای جستجو ثبت شده است ، با طرز نمایش ذکر شده کمکی به بهتر شدن رتبه شما نمی کند . در واقع نیازی نیست که برای یک کلمه کلیدی در وب سایت خودتان چند بار در موتور جستجو ثبت شوید!
پیشنهاد من برای عنوان صفحات تنها نمایش عنوان مطلب می باشد . برای تغییر عناوین می تواند از افزونه های سئو نظیر wordpress SEO by Yoast و یا All in One SEO Pack استفاده کنید .

۳- فعال کردن بازتاب ها

یک روش خیلی ساده برای دریافت بک لینک (و در نتیجه افزایش رتبه در موتورهای جستجو) فعال کردن بازتاب ها در وردپرس می باشد . از بازتاب های اسپم هم نترسید ، بازتاب ها نیر مانند دیدگاه ها قابل مدیریت هستند !

۴- مطالب مرتبط

چندین دلیل وجود دارد که نشان می دهد نمایش مطالب مرتبط باعث افزایش ترافیک و همچنین افزایش رتبه گوگل خواهد شد . به عنوان مثال توسط نمایش دادن مطالب مرتبط می توانید بازدید کنندگان سایت را به مدت بیشتری در سایت نگه دارید و این یعنی افزایش رتبه الکسا و …
بنا بر تحقیقات به عمل آمده مشخص شده است که یک بازدیدکننده پس از خواندن مطلب شما در حالت انتخاب قرار می گیرد ، انتخاب این که یک مطلب سریع و در دسترس را مطالعه کند و یا از وب سایت شما خارج شود ، شما کدام را می پسندید !!!
دو راه برای نمایش مطالب مرتبط وجود دارد ، یکی استفاده از افزونه های وردپرس نظیر YARPP و دیگری قدم نهادن در وادی ویرایش کدهای قالب ! که صد البته برای کاربران عادی استفاده از افزونه مناسبتر به نظر می رسد .

۵- لینک دادن به صفحات داخلی

همان گونه که وجود لینک از سایت های دیگر به وب سایت شما باعث شناخته شدن شما توسط موتورهای جستجو می شود ، لینک به صفحات داخلی وب سایت نیز موتورهای جستجو را از وجود این صفحات آگاه می کند . لینک هایی که در صفحه اصلی قرار دارند و به صفحات داخلی نظیر مطالب ، برگه و … اشاره می کنند برای گوگل از اهمیت بیشتری برخوردارند .
اگر مدیریت لینک های داخلی برای شما کار سختی است می توانید از افزونه هایی مثل Smart SEO Links استفاده کنید .

۶- با WWW یا بدون WWW

این سوالی است که اغلب صاحبان وب سایت ها با آن مواجه می شوند ، در پاسخ به آن باید گفت که فرق بین این دو آدرس وجود ندارد . برای تعیین نشانی پیش فرض آن را در قسمت تنظیمات – همگانی هر دو فیلد وارد کنید . من شخصا آدرس های بدون WWW را ترجیح می دهم !
نکته ی دیگر این که وردپرس به صورت پیش فرض برای انتقال آدرس ها از انتقال ۳۰۲ استفاده می کند ، این انتقال به موتور های جستجو می فهماند که این انتقال موقتی است ولی چون که انتقال مد نظر ما دائمی است باید از انتقال ۳۰۱ استفاده کنیم .
برای تغییر طرز انتقال شما باید به فایل htaccess موجود در پوشه نصب وردپرس دسترسی داشته باشید ، در ابتدای فایل کدهای زیر را وارد کنید :

# Begin 301
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^ 8theme .ir [NC]
RewriteRule (.*) http://dadebaran.ir/$1 [R=301,L]
# BEGIN WordPress

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

# END WordPress

توسط کد بالا کلیه آدرس ها با WWW به آدرس های بدون آن منتقل می شوند ، فراموش نکنید که آدرس وب سایت خودتان را در فایل قرار دهید !

دوستان این داستان ادامه دارد … !!!

نوشته های مشابه

۵ افزونه برتر وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

تغییر نحوه نمایش دیدگاه های مدیر در وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *