/ در آموزش ها, آموزش وردپرس, اشتراک رایگان / توسط
آخرین زمان ویرایش:

نحوه ذخیره و نمایش مطالب با کلیدهای Ctrl+S در وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید)


با سلام و خسته نباشید خدمت  کاربران سایت داده باران

کلیدهای ترکیبی Ctrl+S یک استاندارد جهانی بین نرم‌افزارهای مختلف بوده که وظیفه آن ذخیره کردن اطلاعات است. وقتی یک کاربر تازه‌کار وردپرس شروع به کار با این سیستم مدیریت محتوا می‌کند برای او کار نکردن این کلیدهای ترکیبی محبوب یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود. وردپرس به‌صورت پیش‌فرض از چندین نوع کلید میانبر پشتیبانی می‌کند که برای مشاهده آن‌ها باید در صفحه ویرایش مطلب روی آیکون علامت سؤال با عنوان «میانبرهای صفحه‌کلید» کلیک نمایید. همان‌طور که خواهید دید کلیدهای ترکیبی Ctrl+S در این لیست وجود ندارد در این مطلب نحوه فعال کردن این کلید ترکیبی پرکاربرد در وردپرس را به شما آموزش می‌دهیم.

قبل از ورود به بخش آموزش، شاید برای شما سؤال پیش بیاید که وردپرس از چه کلیدهایی برای ذخیره نوشته‌ها استفاده می‌کند؟ پاسخ این سؤال استفاده از سیستم ذخیره خودکار رونوشت‌ها است. به این صورت که پس از هر ویرایش، یک رونوشت از نوشته شما در دیتابیس ذخیره خواهد شد، بدون نیاز به فشردن کلیدهای ترکیبی مختلف!

به‌هرحال ذخیره خودکار در بعضی موارد مشکل‌ساز خواهد شد مثل ذخیره نشدن کامل محتوا و … . در این گونه موارد ذخیره کردن اطلاعات به‌صورت دستی یک گزینه بسیار مناسب محسوب می‌شود. پس حاشیه و توضیحات اضافی نیاز نیست، وارد آموزش این موضوع می‌شویم:

 

برای فعال کردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+C در وردپرس ابتدا باید افزونه ساده و کاربردی Quick Preview را نصب و فعال کنید. پس از فعال‌سازی افزونه برای شخصی‌سازی به بخش تنظیمات > Quick Preview مراجعه نمایید.

Quick-Preview

در این صفحه می‌توانید مشخص کنید که پنجره نمایش مطلب در خود صفحه باز شود یا در پنجره جدید. توجه داشته باشید که باز شدن مطلب در خود صفحه شمارا از صفحه ویرایش مطلب خارج خواهد کرد! پس پیشنهاد ما استفاده از گزینه new window است که پس از نمایش به‌راحتی می‌توانید تغییرات دلخواه خود را روی آن اعمال کنید.

حالا وقت دیدن عملکرد افزونه است، کافی است یک مطلب جدید ایجاد کرده و یا یک مطلب قدیمی را ویرایش کنید. وقتی‌که در صفحه ویرایش مطلب هستید کلیدهای ترکیبی Ctrl+C را باهم بزنید، خواهید دید که مطلب ذخیره‌شده و پیش‌نمایش آن در صفحه جدید برای شما نمایش داده می‌شود.

 

توجه کنید که وقتی پست شما منتشرنشده است، فشردن کلیدهای Ctrl+C باعث انتشار مطلب نخواهد شد و تنها آن را به‌صورت پیش‌نویس ذخیره می‌کند.

ولی اگر مطلب شما قبلاً منتشرشده است، فشردن این کلیدها باعث به‌روزرسانی مطلب شما خواهد شد.

 

به همین سادگی توانستیم کلیدهای محبوب Ctrl+C را در وردپرس نیز فعال کرده و از آن‌ها استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

اسکریپت مستندساز آنلاین Zhen Documentation Wiki

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

نحوه اضافه کردن فرمت های بیشتر به بخش رسانه وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *