/ در آموزش ها, آموزش وردپرس, اشتراک رایگان / توسط
آخرین زمان ویرایش:

جلوگیری از دسترسی کاربران به پیشخوان وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید)


با سلام و خسته نباشید خدمت  کاربران سایت داده باران

هنگامی که قصد ایجاد یک سایت وردپرسی کاربر محور را داریم، بدون شک تعداد زیادی از کاربران جدید سایت با پیشخوان وردپرس آشنایی نداشته و در اکثر اوقات به دسترسی این بخش نیازی ندارند. در این گونه موارد دسترسی یک کاربر تازه کار به این بخش مساوی است با هزاران سوال که تنها با تجربه استفاده از پیشخوان قابل پاسخ گویی است ! پس اگر نیازی به دسترسی کاربران عضو به داشبورد وردپرس ندارید بهتر نیست آن را برای این دسته کاربران غیرفعال کنیم ؟

در این مطلب یک افزونه ای و یک تکه کدی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن به راحتی می توانید جلوی دسترسی کاربران به بخش پیشخوان را بگیرید.

 

افزونه Remove Dashboard Access یک افزونه قدرتمند و ساده برای این کار است. برای استفاده از این افزونه کافی است پس از نصب و فعال سازی آن به بخش تنظیمات افزونه مراجعه کنید . در این بخش بنا به نیاز خود می توانید تنظیمات افزونه را دست کاری نمایید .

 

در این صفحه می توانید دسترسی به پیشخوان را تنها برای مدیران امکان پذیر کرده و یا نقش کاربری دلخواه را انتخاب کنید . همچنین می توانید دسترسی کاربران به پروفایل کاربری خود را مجاز و یا غیر مجاز نمایید . به علاوه می توانید صفحه ای را برای انتقال کاربران غیر مجاز به آن پس از وارد کردن آدرس پیشخوان انتخاب کنید .

روش دوم تکه کد :

دوستان عزیز شما برای این منظور و برای اینکه بتوانید تمام نقش های کاربری وردپرس را به جزء نقش مدیر از نمایش پیشخوان وردپرس محروم سازید باید ابتدا فایل فانکشن پوسته وردپرس وب سایت خود را برای ویرایش باز کرده و دستور زیر را در محل مناسبی از این فایل قرار دهید:

[code lang=”js”]add_action( ‘init’, ‘blockusers_mw_init’ );
function blockusers_mw_init() {
if ( is_admin() && ! current_user_can( ‘administrator’ ) ) {
wp_redirect( home_url() );
exit;
}
}[/code]

 

خب دوستان همانطور که در قطعه کد بالا مشاهده میکنید پیشخوان وب سایت وردپرس شما تنها برای نقش کاربری Administrator نمایش داده میشود یعنی نقش کاربری مدیر و سایر نقش های کاربری وردپرس بعد از لاگین کردن به داخل وب سایت وردپرس به برگه نخست سایت وردپرسی شما ارجاع داده میشوند و نمیتوانند به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشند.

نوشته های مشابه

نحوه نمایش ابزارک ها در مطالب وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

جستجوی بهتر و دقیق تر در وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)


لينك كوتاه اين مطلب : https://dadebaran.ir/?p=7219 منبع : داده باران

کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *