/ در آموزش اچ تی ام ال, آموزش ها, اشتراک رایگان / توسط
آخرین زمان ویرایش:

فیلم آموزش جامع HTML و XHTML فصل هفتم

دانلود فایل آموزشی در ادامه مطلب

اچ تی ام ال چیست ؟
اگر بخواهیم داستان طولانی این زبان کدنویسی را به طور اختصار بازگو کنیم ، HTML در سال ۱۹۹۰ توسط دانشمند آزمایشگاه فیزیک هسته ای اروپا آقای تیم برنرز لی ابداع شد . هدف از ابداع اچ تی ام ال آن بود که دستیبابی دانشمندان داشنگاه های مختلف به متون تحقیقاتی را آسان تر کند . زیرا هر دانشگاه از برنامه وییرایشگر متن خاصی و شیوه مرتب سازی ویژه ای بهره میبرد که استفاده از اسناد تحقیقاتی را در دانشگاه دیگر مشکل می کرد . اما این پروژه به موفقیتی بیشتر از تصور تیم برنرز لی (پدر وب) دست پیدا کرد . با ابداع اچ تی ام ال وی پایه های وب را به شکلی که امروزه آن را می شناسیم ، بنا نمود
در حقیقت اچ تی ام ال محصول یک زبان کد نویسی دیگر با نام SGML یا زبان استاندار تعمیم یافته ویرایش و پیرایش است . SGML سیستم پیچیده و تکنیکی ویژه ای برای ویرایش اسناد بود که بصورت اختصاصی برای انتشار و مدیریت اسناد و مدارک علمی به کار می رفت . این زبان که تیم برنرز لی هم از مبدعان آن بود به صورت رسمی در آزمایشگاه فیزیک هسته ای اروپا (CERN) مورد استفاده قرار میگرفت . هدف تیم برنز لی از ابداع اچ تی ام ال کمک به افرادی بود که تبحر خاصی در استفاده از SGML نداشتند . اما میخواستند متون و اسناد علمی و فنی را در اینترنت منتشر کنند.
HTML یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه زبانی برای کد نویسی و آماده سازی مطالب برای انتشار اطلاعات (از قبیلی تحقیقات دانشمندان ) در اینترنت است. آنچه را که هنگام باز کردن یک سایت در اینترنت میبینید ، تفسیر و ترجمه مرورگر کامپیوترتان از HTML است .

با HTML چکار میتوان کرد ؟
اگر قصد دارید یک وبسایت راه اندازی کنید ، یا میخواهید از برنامه های ساخت وبسایت استفاده کنید ، یا قصد دارید مطالبی را در سایت های اینترنتی منتشر کنید ، مطمئناً دانش اولیه HTML کارهای شما را بسیار ساده تر می کند. خوبی اچ تی ام ال در آن است که زبان بسار ساده ای است و با دانستن تعداد کمی از دستورات آن میتوانید بسیاری از کارهایتان را به خوبی و بدون سردرگمی انجام دهید .

معنی HTML چیست ؟
HTML مفف عبارت Hypertext Mark-up Language یا زبان ویرایش ابرمتن است . به این معنی که شما همانگونه که یک متن را با ویرایشگر برای چاپ آماده میکنید (مشخص کردن تیتر و زیر تیتر ، شماره گذاری لیست ، بولت دار کردن لیست ، بولد و کج کردن متن و کارهایی مانند آن) به کدهای اچ تی ام ال این کار را برای نمایش در مرورگر انجام دهید . البته یادگیری خود این زبان ، بسیار آسانتر از دانستن و به یاد سپردن نام آن است . پس به این بخش تنها به عنوان یک آگاهی ساده نگاه کرده و ذهنتان را درگیر نکنید .

مجموعه در پیش رو آشنایی و کد نویسی حرفه ای ۰ تا ۱۰۰ اچ تی ام ال و ایکس اچ تی ام ال (که در فیلم آموزشی در خصوص آن توضیح داده شده است) بصورت کلیپ های تصویری در ۹ فصل و ۵۲ درس میباشد ، در پست های قبلی آموزش کار با نرم افزار دریم ویور (طراحی وب) را بصورت کتاب آموزشی به حضورتان تقدیم کردم که به لطف خداوند آموزش های حرفه ای تصویری آن نیز بزودی ارائه میگردد

 

نوع آموزشی : حرفه ای ، تصویری | زبان آموزش : فارسی | فرمت فایل : WMV


دریافت فایل آموزش اچ تی ام ال درس سی و چهارم با حجم : ۷/۵۸ کیلوبایت


دریافت فایل آموزش اچ تی ام ال درس سی و پنجم با حجم : ۵/۷۷ کیلوبایت


دریافت فایل آموزش اچ تی ام ال درس سی و ششم با حجم : ۲/۶۱ کیلوبایت

 

نوشته های مشابه

فیلم آموزش جامع HTML و XHTML فصل ششم

دانلود فیلم آموزشی در ادامه مطلب (بیشتر…)

فیلم آموزش جامع HTML و XHTML فصل هشتم

دانلود فیلم آموزشی در ادامه مطلب (بیشتر…)

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *