/ در اشتراک رایگان, افزونه وردپرس, قالب و افزونه, وردپرس / توسط
آخرین زمان ویرایش:

ذخیره اطلاعات ارسالی فرم تماس در پایگاه داده وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید)


با سلام و خسته نباشید خدمت  کاربران سایت داده باران

امروزه در هر نوع وب سایتی وجود صفحه تماس به یکی از ضروری ترین بخش های آن تبدیل شده است . در وردپرس برای ساخت یک فرم تماس روش های مختلفی وجود دارد ، روش های آسان مثل استفاده از افزونه ها و روش های سخت مثل کدنویسی اختصاصی . اکثر کاربران روش آسان را برای این کار انتخاب می کنند . اما یک مشکل وجود دارد ، بیشتر کاربران می خواهند که اطلاعات ارسال شده از طریق فرم تماس به جای ایمیل شدن در پایگاه داده وردپرس ذخیره شود . ذخیره شدن این اطلاعات در دیتابیس یک روش هوشمندانه به حساب می آید چرا که شما می توانید کلیه اطلاعات ارسال شده کاربران خود را در بخش مدیریت وردپرس و بدون خروج از آن بررسی کرده و به آن ها رسیدگی کنید .

در این مطلب افزونه ای را به شما معرفی می کنیم که اطلاعات ارسالی کاربران شما از طریق فرم های تماس را در پایگاه داده وردپرس ذخیره می کند

Contact-Form-DB-plugin

افزونه Contact Form DB

Contact Form DB یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که اطلاعات ارسالی کلیه فرم های تماس را در دیتابیس وردپرس ذخیره می کند . این افزونه به شما اجازه برون بری اطلاعات و هم چنین نمایش آن ها به وسیله کد کوتاه را می دهد . با استفاده از افزونه Contact Form DB هیچ کدام از اطلاعات کاربران خود را به خاطر مشکلات سرور ، ایمیل و … از دست نمی دهید .

 

 

برخی از قابلیت های این افزونه :

  • ذخیره اطلاعات ارسالی از طریق افزونه های محبوب تماس مثل Contact Form 7، Gravity Forms ، Fast Secure Contact Form و JetPack Contact Form Plugin در پایگاه داده
  • برون بری اطلاعات فرم ها با فرمت های اکسل ، CSV و …
  • حذف آسان ارسال ها
  • نمایش اطلاعات ذخیره شده در مطالب یا برگه ها

 

 

ذخیره اطلاعات فرم تماس در دیتابیس

کار با افزونه بسیار راحت است و به آسانی می توانید آن را تنظیم کنید .

نصب این افزونه دقیقا مطابق سایر افزونه ها است . پس از نصب افزونه آن را فعال کرده و به بخش تنظیمات آن یعنی Contact Form DB واقع در فهرست کناری بخش مدیریت مراجعه کنید .

در این بخش افزونه ای را که می خواهید اطلاعات ارسالی آن در دیتابیس ذخیره شود را پیدا کرده و گزینه مقابل آن را روی true تنظیم کنید . اطلاعات افزونه هایی که مقدار true گرفته باشند به صورت خودکار در پایگاه داده ذخیره می شوند .

capture-form-submission1-e1413613565823

در تصویر بالا تنها اطلاعات افزونه فرم تماس ۷ ذخیره شده و سایر افزونه ها نادیده گرفته می شوند . ادامه تنظیمات را بررسی می کنیم .

settings

Can See Submission data: در این قسمت مشخص می کنید که چه کسانی اجازه دیدن اطلاعات ارسالی را دارند .

Can See Submission when using Shortcodes: هنگامی که از کد کوتاه برای نمایش اطلاعات استفاده می کنید چه کسانی اجازه دیدن آن ها را داشته باشند .

Can Edit/Delete Submission data: چه کسانی اجازه ویرایش و یا حذف اطلاعات را داشته باشند .

 

other-settings

 

Allow RSS URLs: اگر این گزینه را فعال کنید ، اطلاعات ارسال شده کاربران از طریق rss برای کلیه افراد قابل دسترسی خواهد بود . این گزینه را با احتیاط فعال کنید .

Timezone: منطقه زمانی خود را در این قسمت انتخاب کنید . این گزینه برای نمایش صحیح تاریخ و زمان ارسال فرم ها استفاده می شود .

Maximum Number of rows: تعداد سطر ها جهت فراخوانی و نمایش در بخش مدیریت را انتخاب کنید .

 

 

other-settings1

سایر گزینه ها هم مشخص هستند و نیازی به توضیح ندارند . بعد از این که تنظیمات افزونه را مطابق با نیاز خود ذخیره کردید کار شما تمام شده است . از این پس کلیه اطلاعات ارسالی کاربران در دیتابیس شما ذخیره شده و می توانید آن ها را به راحتی مدیریت کنید . برای دیدن اطلاعات ارسال شده کاربران روی گزینه Contact Form DB کلیک کنید .

این افزونه علاوه بر ذخیره اطلاعات افزونه های ساخت فرم تماس ، قادر است اطلاعات هر نوع فرمی را نیز ذخیره کند

نوشته های مشابه

اسکریپت اشتراک گذاری مطالب Sharen نسخه ۳٫۶

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

نحوه نمایش منوها متناسب با شرایط کاربر در وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)


لينك كوتاه اين مطلب : https://dadebaran.ir/?p=7518 منبع : داده باران

کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *