نحوه تقسیم یک مطلب به چند صفحه در وردپرس

نحوه تقسیم یک مطلب به چند صفحه در وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید)


با سلام و خسته نباشید خدمت  کاربران سایت داده باران

احتمالا شما هم با وب سایت هایی مواجه شده اید که در آن ها یک مطلب طولانی به چند صفحه تقسیم می شود. این روش برای نمایش دادن مطالب دارای چند مزیت است ، مثلا باعث می شود که کاربران مدت بیشتری را در وب سایت شما سپری کنند و با توجه به اینکه برای خواندن مطالب شما به صفحات دیگر مطلب مراجعه خواهند کرد نسبت تعداد بازدید به صفحات بازدید شده افزایش پیدا می کند . همچنین این کار باعث می شود که بازدیدکنندگان با صفحات طولانی و دلهره آور مواجه نشده و با خیالی آسوده تر مطالب شما را مطالعه کنند . شاید موضوعی که اکثر کاربران وردپرسی ندانند این باشد که قابلیت ذکر شده به صورت پیشفرض در وردپرس وجود دارد و برای تقسیم مطالب به چند صفحه لازم نیست از افزونه های مختلف استفاده نمود.

در این آموزش نحوه تقسیم یک مطلب به چند صفحه و همچنین افزودن این قابلیت به قالب را به شما آموزش می دهیم . به علاوه کدی را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن دکمه صفحه بندی به ویرایشگر مطالب وردپرس اضافه خواهد شد.

 

 

تقسیم یک مطلب به چند صفحه

برای این کار کافی است کد زیر را در ویرایشگر متنی وردپرس در مکان دلخواه وارد کنید ، هر جا که این کد را وارد کنید مطالب بعد از آن در صفحه بعد نمایش داده می شود .

[code lang=”js”]<!––nextpage––>[/code]

البته ویرایشگر مطالب وردپرس از کلید های میانبر نیز پشتیبانی می کند و اگر وارد کردن کد بالا برای شما سخت است می تواند از کلید های ترکیبی Sihft + Alt + P استفاده کنید .

اگر این قابلیت در قالب شما وجود نداشته و با اضافه کردن کد بالا اتفاق خاصی رخ نمی دهد ، کد زیر را به فایل single.php قالب ، داخل چرخه مطالب اضافه کنید :

 

 

[code lang=”js”]<?php wp_link_pages(); ?>[/code]

 

 

 

تا اینجا با نحوه اضافه کردن صفحه به مطلب آشنا شدیم ، اما شاید کپی کردن کد اولی و قرار دادن آن به صورت دستی برای برخی کاربران خوشایند نباشد ! مشکلی نیست. به راحتی با قرار دادن کد موجود در صفحه بعدی مطلب قادر خواهید بود دکمه ای برای افزودن این تگ به صورت خودکار به ویرایشر اضافه کنید . در ضمن با رفتن به صفحه بعدی مطلب می توانید نحوه عملکرد این کد را به صورت عملی ببینید.

 

 

اضافه کردن دکمه صفحه بندی مطلب به ویرایشگر مطالب وردپرس

برای این کار کافی است کد زیر را کپی کرده و آن را در فایل functions.php قالب قرار دهید :

 

 

[code lang=”js”]add_filter(‘mce_buttons’,’wysiwyg_editor’);

function wysiwyg_editor($mce_buttons) {
$pos = array_search(‘wp_more’,$mce_buttons,true);
if ($pos !== false) {
$tmp_buttons = array_slice($mce_buttons, 0, $pos+1);
$tmp_buttons[] = ‘wp_page’;
$mce_buttons = array_merge($tmp_buttons, array_slice($mce_buttons, $pos+1));
}
return $mce_buttons;
}[/code]

 

 

 

امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشد . اگر این مطلب را پسندیدید و از آن استفاده کردید ، آن را بین دوستان خود به اشتراک بگذارید …

نوشته های مشابه

تهیه خودکار فایل پشتیبان از وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

اسکریپت اشتراک گذاری چند رسانه ای Arwell نسخه ۱٫۶

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *