/ در آموزش ها, آموزش وردپرس, اشتراک رایگان / توسط
آخرین زمان ویرایش:

۱۵ تکنیک مهم در بهبود سئو وردپرس – قسمت آخر

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید)

در قسمت اول این مقاله با ۶ تکنیک مهم در بهبود سئو وردپرس آشنا شدیم ، در این مطلب به ادامه بررسی تکنیک ها می پردازیم .

۷- استفاده از نقشه سایت

نقشه سایت تاثیر مهمی در معرفی مطالب و برگه های شما به موتورهای جستجو دارد و باعث می شود که رتبه شما در نتایج جستجو افزایش پیدا کند . برای ساخت نقشه سایت می توانید از افزونه های WordPress SEO by Yoast و یا Google XML Sitemaps استفاده کنید .

۸- استفاده از NOINDEX برای صفحات بایگانی

پیشنهاد می کنیم که برای صفحات تگ ها ، آرشیو های ماهانه و هفتگی ، صفحه بندی ، نویسندگان و … از Meta NOINDEX استفاده کنید و فقط برای کی از آن ها این تگ را غیر فعال کنید . موتور های جستجو نیاز ندارند یک مطلب را چند بار با آدرس های مختلف فهرست کنند و این کار باعث کاهش رتبه شما در آن ها می شود . برای افزودن خودکار این تگ از افزونه WordPress SEO by Yoast استفاده کنید .

۹- استفاده از NOFOLLOW برای لینک ادامه مطلب

اگر در وب سایت خود مطالب را به صورت ادامه دار قرار می دهید حتما لینک ادامه مطلب را با تگ NOFOLLOW نشانه گذاری کنید ، علت این کار این است که عنوان مطلب خود به تنهایی کلیه نیازهای شما را رفع می کند و نیازی نیست که لینک داخلی دیگری با عنوانی نظیر “ادامه مطلب” و … به اختصاص داده شود .

۱۰- غیر فعال کردن صفحه بندی دیدگاه ها

تا وقتی که برای هر یک از مطالب سایت صدها دیدگاه ارسال نشده است (که تاثیر زیادی در سرعت بارگذاری صفحه دارد) ، نیازی نیست این قابلیت قعال باشد . برای غیر فعال کردن این قابلیت به تنظیمات > گفتگو ها مراجعه کنید و تیک گزینه “صفحه‌بندی دیدگاه‌ها با …” را بردارید .

۱۱- نمایش Breadcrumbs در مطالب و برگه ها

Breadcrumbs در واقع جایگاه فعلی کاربر را در سایت نمایش می دهد ، استفاده از این قابلیت برای راحتی کاربران و همچنین شناسایی بهتر ساختار مطالب به موتورهای جستجو توصیه می شود . برای استفاده از این قابلیت از افزونه Breadcrumbs NavXT کمک بگیرید .

۱۲- استفاده از برگه برای مطالب مهم
۱۳- بهینه سازی صفحه خطای ۴۰۴

اگر به پوشه قالب ها در وردپرس مراجعه کرده باشید حتما فایل ۴۰۴ را مشاهده کرده اید . این صفحه هیچ جذابیتی برای کاربران ندارد و از بروز یک اتفاق ناخوشایند خبر می دهد . پیشنهاد می کنیم که کلیه خطاهای ۴۰۴ را به صفحه اصلی منتقل کنید .

۱۴- پاکسازی کد قالب از خروجی های بیهوده

به صورت پیش فرض خروجی های زیادی در سربرگ وردپرس تولید می شود که به بعضی از آن ها نیازی نیست ، به راحتی هر کدام را که نمی خواهید غیر فعال کنید .

 

<link title=”RSD” href=”http://example.com/xmlrpc.php?rsd” rel=”EditURI” type=”application/rsd+xml” />
<link href=”http://example.com/wp-includes/wlwmanifest.xml” rel=”wlwmanifest” type=”application/wlwmanifest+xml” />
<meta name=”generator” content=”WordPress 3.8.1″ />

 

۱۵- استفاده از افزونه های اشتراک گذاری

بسیاری از سایت های موفق در دنیای اینترنت ، این امکان را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده اند . تشویق کاربران به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی علاوه بر افزایش رتبه در موتورهای جستجو ، بازدیدکنندگان جدید را به وب سایت شما سوق می دهد . افزونه Sociable یک افزونه برتر در این زمینه محسوب می شود .

نوشته های مشابه

کپی کردن کامل یک مطلب در وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

موافقت با قوانین سایت در فرم عضویت وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *