/ در آموزش جی کوئری, آموزش ها, اشتراک رایگان / توسط
آخرین زمان ویرایش:

آموزش جامع و کامل جی کوئری بخش دوم

جهت مطالعه به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

چرا JQuery استفاده کنیم ؟

شما با آموزش jquery به راحتی با کمترین دانش برنامه نویسی میتوانید نحوه کد نویسی jquery رو درک کنید.
یکی دیگر از مزایای کاربردهای جیکوئری وجود پلاگین های متعددی ایست که بسیار کار امد هستند ، و روزانه در حال افزایش هست. به طوری که شاید نیازی به کد نوشتن پیدا نکنیم و همین پلاگین ها کار مورد نظر ما را به خوبی انجام دهند.

کاربرد های jquery

یکی از کاربرد های مهم jquery داشتن دستورات بسیار ساده و قابل درک در زمینه بکار گیری تکنولوژِی ای جکس می باشد. به طوری که می توانید یک طراحی سایت را با کمک jquery به صورت فول ای جکس طراحی کنید.

ویژگی‌های کلیدی jQuery
ایجاد امکان دسترسی به بخشهایی از یک صفحه بدون نیاز به ابزارهای جاوا اسکریپت و عدم نیاز به کد نویسی های زیاد.
جی کوئری مکانیسم سریع و موثری برای جستجو ، یافتن و انتخاب بخشهای مورد نظر از یک صفحه را بدون نیاز به ابزار جاوا اسکریپت، در اختیار ما قرار میدهد.
امکان تغییر ظاهر یک صفحه؛ البته آموزش CSS ابزار قدرتمندی در تغییر صفحات بما میدهد اما قادر به انجام اینکار در مرورگرهای مختلف که استانداردهای متفاوتی دارند، نیست. اما جی کوئری براحتی میتواند هر نوع مرورگری را ساپورت کند و حتی قادر است که مختصات ویژه صفحات وب را، حتی بعد از دستکاری و تغییر ساختاری و ظاهر، دوباره تغییر دهد.
جی کوئری نه تنها تغییرات ظاهری و ناچیز را، بلکه صرفا با چند کلیک ساده، می‌تواند محتوای صفحات مورد نظر کاربر را هم تغییر کلی بدهد و مثلا متن یا عکسی را تغییر داده و یا تصویر یا لیستی را درون متنهای آن صفحه اضافه و یا از آن حذف کند. حتی میتواند تمام ساختار HTML صفحات را کاملا تغییر دهد.
یکی از امکانات کتابخانه جی کوئری کنترل و جلوگیری از اتفاقات غیرمنتظره ایست که بهنگام کلیک کردن یک کاربر بر یک لینک رخ میدهند و مثلا باعث کند شدن یا درهمریختگی مرورگرها میشوند. ابزار event-handler در جی کوئری این وظیفه را بسادگی و بدون نیاز به استفاده از جاوا اسکریپت انجام میدهد.
افزودن انیمیشن (Fade) به یک صفحه؛ کسب فیدبک از (یا به) کاربران، امری بسیار مهم است و جی کوئری این ویژگی را بسادگی با استفاده از امکاناتی همچون Fade و غیره بما میدهد.
کسب اطلاعات از یک سرور بدون نیاز به ریفرش کردن آن صفحه (که اصطلاحا به آن AJAX می‌گویند) جی کوئری اینکار را بدون نیاز به دانستن مختصات ویژه هر سرور و صرفا با مراجعه مستقیم به نتایج آن صفحه (محتویات سرور) انجام میدهد.
ساده سازی عملکردهای مشترک / تکراری جاوا اسکریپت : جی کوئری علاوه بر انجام بسیار ساده تغییرات کلی در متن و ظاهر صفحات وب، حتی قادر به ساده تر کردن عملیات ساختار سازی همچون Iteration And Array Manipulation هم هست.

چرا jQuery بهتر از سایر ابزارها است؟

در سالهای اخیر افزایش گرایش به آموزش HTML باعث افزایش کارایی پکیج های Framework های جاوا اسکریپتی شده، بعضی پکیج ها عملیات خاص و محدود و بعضی دیگر کارهای انیمیشن و غیره را تسهیل می کنند. اما جی کوئری سعی می کند تا تمام این حوزه ها را پوشش دهد.ارایه و شناسایی و تغییر مختصات صفحات وب، متضمن آشنایی طراحان وب با کدها و خطاهای مربوط به CSS و … است ، ولی جی کوئری این کار را برای طراحان آسانتر نموده است.
ساپورت های Extension در جی کوئری طوری تنظیم شده اند که پلاگینها را میتوان بسادگی اضافه یا حذف نمود و ساختار درونی Basic jQuery طوری نوشته شده که بهنگام دانلود براحتی برای سایر آیتم های صفحه وب قابل شناسایی اند و براحتی با ایجاد ماژول‌های ساده میتوان تغییرشان داد.
یکی از مشکلات طراحی سایت و طراحان وب همانا متفاوت بودن پیش شرط ها و مختصات مرورگرها و عدم هماهنگی آنها با یکدیگر و یا با نرم افزار های جدید است. جی کوئری قادر است که با هر مرورگری کار کرده و با کاهش کدها و ساده سازی کار را آسانتر کند.
با استفاده از تکنیک Implicit Iteration قادر خواهید بود که بسیاری از لوپ ها را بصورت دسته جمعی (و نه تک به تک) بررسی و در وقت صرفه جویی کرده و بدین ترتیب نیاز به کدنویسی طولانی نداشته باشید.

نوشته های مشابه

آموزش جامع و کامل جی کوئری بخش اول

جهت مطالعه به ادامه مطلب مراجعه فرمائید (بیشتر…)

آموزش جامع و کامل جی کوئری بخش سوم

جهت مطالعه به ادامه مطلب مراجعه فرمائید (بیشتر…)

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *