/ در آموزش طراحی وب, آموزش ها, اشتراک رایگان / توسط
آخرین زمان ویرایش:

۷ نکته برای شروع شغل طراحی وب حرفه ای

در ادامه مطلب همراه ما باشید

طراحی وب یکی از مهارت های بسیار محبوب است که امروزه اغلب افراد با خلاقیت های فردی آن را کسب می کنند . هنگامی که یک ایده یا طرح در تخیل شما شکل میگیرد و احساس میکنید که می تواند یک طرح بالقوه باشد ، باید دست به کار شوید و مهارت لازم را کسب کرده و با اعتماد به نفس کامل آن را تا آخر خط اجرا نمایید ، در غیر اینصورت بهتر است آنرا به شخص دیگری که توانایی انجام آنرا در حال حاضر داراست هدیه بدهید و به سراغ یک موقعیت مناسب خود بروید چراکه موفقیت شغلی در زمینه طراحی وب بدون کسب مهارت و فعالیت حرفه ای در این شغل ممکن نیست . علت اصلی آن هم وجود تعداد بیشمار طراحان وب خوب و حرفه ای است و برای یافتن جایگاه خود در این شغل ، باید حرفه ای شوید و با یک رفتار حرفه ای در این شغل با رقبای خود مبارزه کنید . هرگز فراموش نکنید رفتار حرفه ای پیش درآمد حرفه ای شدن در تمام زمینه هاست .

همه میدانیم شروع یک کار سخت است و هر کاری در آغاز پستی و بلندی های خود را دارد ، بنابراین با قدم گذاشتن در این مسیر باید خود را برای همه این مسائل آماده کنید . هنگامی که وارد بازارکار شوید ، خواهید دید که درآمد خوب و لحظات لذت بخش کاری نصیب افراد حرفه ای خواهد بود و شما میتوانید یکی از آنها باشید .

در اینجا ۷ نکته را با شما به اشتراک میگذاریم که میتواند به شما پیرامون تصمیم برای انتخاب شغل طراحی وب کمک کند . به خاطر داشته باشید موارد زیادی برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای و کسب این شغل وجود دارد و این مطلب یک مرور کلی و کوتاه در این زمینه است .

نکته شماره ۱ :
یکی از مواردی که باید در زمینه طراحی وب در نظر داشته باشید ، این است که تصمیم بگیرید آیا می خواهید در این رشته تحصیل کنید یا خیر. این شناسایی یک نقطه مهم و پررنگ است و می توانید از آن کمک نظری بگیرید که میتواند یک پس زمینه قوی در آینده حرفه ای پیش روی شما باشد . حقیقت اینست که همه آن چیزی که شما باید انجام دهید تمرین بیشتر و بیشتر است . برخی از طراحان وب زمانی تصمیم گرفتند یک طراح وب شوند که به عنوان دکتر ، لوله کش و … مشغول به کار بودند. هیچگاه برای یافتن عشق واقعی در زندگی شما دیر نیست . این افراد هرگز تحصیلاتی در زمینه طراحی وب نداشته اند و به هیچ مدرسه ای در این زمینه نـرفته اند.آنها فقط تمرین و عمل را سرلوحه کسب مهارت خود قرار داده اند و هنگامی که صادقانه به موضوع نگاه میکنیم ، مشتری ها از شما مدارک تحصیلی در این زمینه نمی خواهند و بعد از دیدن نمونه کارهای شما تصمیم میگیرند که شما را به عنوان طراح وب سایت بکار بگیرند یا خیر . اینترنت مانند یک آموزگار بزرگ پیش روی شماست .

نکته شماره ۲ :
از بهترین ها بیاموزید . اجازه دهید الگوهای شما در زمینه طراحی وب ، طراحان حرفه ای وب سایت ها باشند و نکات و پیشنهادهای آنها را بکار بگیرید. این بدین معنی است که شما باید مقدار زیادی از وقت خود را صرف پژوهش و یافتن مواد لازم برای شغل طراحی کنید. با ورود به جامعه طراحان وب سایت شما باید از اشتباهات و موفقیت های آنها درس بگیرید . یکی از بهترین روش ها مرور انجمن های مربوط به طراحی است که میتوانید پیش از شروع هر طراحی سئوالاتی که در ذهن دارید را بپرسید و خوشبختانه جامعه طراحان وب بسیار گسترده و بزرگ است و هیچ سئوالی برای شما بی جواب نخواهد ماند. همواره طراحان وب حرفه ای و وب سایت های مفید در این زمینه را که توسط طراحان حرفه ای نوشته میشود دنبال کنید . اما هیچگاه از یک طراح چه حرفه ای و چه غیر حرفه ای کپی نکنید . همانطور که گفته شد مقدمه تبدیل شدن به یک حرفه ای ، رفتار حرفه ای است و کپی از طراحی های دیگران از شما فقط یک کپی کار می سازد که از خود هیچ توانایی ندارد و همیشه چشم به دست دیگران دارد . برای یک نقاش که نقاشی خود را از روی طرح نقاش دیگری کپی برداری کرده چقدر ارزش قائل می شوید؟ شما میتوانید از کارهای بزرگان ایده بگیرید و طرحی نو دراندازید و همواره در هر طرح پیشرفت خود را مشاهده کنید . با اینکار و تلاش روز افزون می توانید یک طراح حرفه ای شوید که در عرصه وب حرفی برای گفتن دارد.

نکته شماره ۳ :
این نکته یک از موارد کاملا” بدیهی و مهمترین بخش حرفه طراحی وب است . شما باید دانش بالایی در زمینه های CSS ، HTML ، javaScript ، php ، ASP و سایر زبان های برنامه نویسی در کنار توانایی استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ کسب کنید. اگر میخواهید طراحی های خود را با تصاویر سه بعدی بیامیزید باید نرم افزارهای طراحی سه بعدی کامپیوتری مانند ۳D max و Maya را نیز بیاموزید. شاید این سخت ترین بخش یک طراح حرفه ای شدن باشد اما با شکیبایی و پشتکار بالا می توانید به آن مسلط شوید همانطور که بسیاری از طراحان موفق به آن دست یافته اند و در این مرحله شما نیمی از راه دستیابی به شغل مورد علاقه خود را طی کرده اید. اینکار زمان زیادی نیاز دارد و بهتر است که در ابتدا بر روی پروژه های خود کار کنید تا به آنها مسلط شوید.

نکته شماره ۴ :
تمرین باعث تکامل است ، این یک حقیقت جهانی است . برای قدم گذاردن در حرفه طراحی وب باید مدت زیادی تمرین کنید و همه چیز در دنیا را از دید یک طراح نگاه کنید. اطلاعات جالب اطراف خود را گرفته و آنرا تبدیل به یک طرح کنید. با اینکار شما به چیزهای جدید بسیاری دست خواهید یافت . هر چیزی را که به صورت تئوری پیدا میکنید آنرا در عمل امتحان کنید . نتیجه اینکار بسیار موثر است . تمرین کنید ، امتحان کنید حتی اگر شکست میخورید ، از اشتباهات خود چیزهای فراوانی یاد خواهید گرفت.

نکته شماره ۵ :
آیا یک نقاش بدون قلم مو میتواند نقاشی کند؟ خیر ، این برای طراحان وب هم صادق است. همیشه آماده باشید و ابزار کار خود را فراهم کنید . بدین معنی که مثلا” اگر یک کد نویس هستید ، به یک ویرایشگر متن مناسب نیاز دارید . ویرایشگرهای متن بسیاری در وب آماده دانلود است که برخی رایگان و برخی را با مبلغ ناچیزی میتوانید تهیه کنید . خوب تحقیق کنید تا متوجه شوید برای زمینه برنامه نویسی شما چه نرم افزاری مناسبتر است . ابزارهای گرانتر نیز مانند فتوشاپ وجود دارند که با یکبار پرداخت مبلغ میتوانید تا زمان حرفه ای شدن خود از آن استفاده کنید که متاسفانه یا خوشبختانه در ایران میتوانید آنرا با قیمت ناچیزی تهیه کنید. اگر تابع قانون هستید میتوانید از ابزارهای قدرتمند ویرایش تصاویر رایگان مانندGIMP نیز استفاده کنید .

نکته شماره ۶ :
قبل از دستیابی به شغل رویاهایتان یعنی طراحی وب که برای آن اشتیاق دارید ، باید نمونه کار داشته باشید. شاید مدارک تحصیلی کمک ناچیزی به شما بکند ، اما مردم مایلند توانایی و مهارت های شما در بکارگیری دانش روز و جلوه های بصری را مشاهده کنند. به ویژه اینکه مهارت هایی که با تصاویر سر و کار دارند درصد بالایی به سلایق شخصی و حس زیبایی شناسی طراح وابسته هستند . پیشنهاد میکنیم برای شروع چند وب سایت به صورت رایگان برای دوستان و آشنایانی که احساس میکنید به آن نیاز دارند طراحی کنید . مطمئنا” در اطراف همه ما اشخاصی هستند که مایل به داشتن یک وب سایت باشند . این وب سایت ها میتوانند یک رزومه برای موفقیت و یا آرشیو کارهای شما باشند. پس از اینکه تعدادی وب سایت آنلاین و در حال کار ساختید ، میتوانید در روزنامه ، اینترنت و یا هر آگهی کاریابی ، شرکت مورد نظر خود را یافته و برای یک مصاحبه جدی آماده شوید .

نکته شماره ۷ :
نکته پایانی ممکن است کمی ارعاب انگیز باشد . اما قبلا” نیز اشاره کوچکی به آن کردیم . طراحان خوبی در عرصه وب وجود دارند که چنانچه به اندازه کافی خوب نباشید ، جایگاه شما را خواهند گرفت. خیلی مهم است که شما به خود اطمینان داشته باشید و چنانچه کار شما مورد تحسین و ستایش قرار نگرفت ، دلسرد نشوید. فراموش نکنید یکی از وسوسه انگیزترین اشتباهات برای تازه کارهایی که رو به حرفه ای شدن هستند ، سریعتر کار کردن است و نه بهتر کار کردن . به هیچ قیمتی کیفیت کار را پایین نیاورید . اگر می بینید وقت کافی برای انجام یک کار عالی را ندارید ، آنرا با وعده های غیر واقعی قبول نکنید . تحویل یک کار حرفه ای به راحتی نام شما را در زمینه طراحی گسترش میدهد و یک کار غیر حرفه ای میتواند سبب دوری همیشگی شما از شغل مورد علاقه تان شود.

 

نوشته های مشابه

آموزش ساخت Tooltip با استفاده از CSS3

 در ادامه مطلب همراه ما باشید (بیشتر…)

۱۰ نکته برای افزایش سرعت بارگزاری صفحات وب

در ادامه مطلب همراه ما باشید (بیشتر…)

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

يك ديدگاه

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *