/ در اشتراک رایگان, افزونه وردپرس, قالب و افزونه, وردپرس / توسط
آخرین زمان ویرایش:

کنترل فعالیت کاربران با افزونه Stream

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید)

همان طور که اکثر شما می دانید ، سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سیستم قدرتمند و جامع برای ساخت هر نوع وب سایتی است . اما پس از ایجاد و ساخت وب سایت توسط وردپرس ، کنترل همه بخش ها به خود شما سپرده می شود … !

یک لحظه فکر کنید ، خواهید دید که با پیشرفت روزانه وبسایت شما و افزایش مطالب و بخش ها و … کنترل همه ی قسمت ها کاری نسبتا سخت به نظر می رسد . به همین دلیل دیر یا زود شما نیاز دارید که فرد یا افرادی را برای کنترل ، ویرایش ، ارتقا و … بخش های سایتتان استخدام کنید …!

مشکل از همینجا شروع می شود ، برای ویرایش بیشتر بخش های وردپرس باید به افراد اجازه ورود به مدیریت داده شود . نا گفته پیداست که برخی از این افراد شاید اقدام به دست کاری بخش های غیر مرتبط با کار خواسته شده از آنها کنند و این یعنی یک خطر بزرگ برای وب سایت ما …! همچنین کنترل تک تک افراد و رصد کار انجامی توسط آن ها کاری غیر ممکن به نظر می رسد ، افزونه های زیادی برای رصد و مانیتورینگ فعالیت کاربران وجود دارد اما یکی از بهترین و کامل ترین این افزونه ها ، افزونه کارآمد Stream است .

Stream نام یک افزونه کاربردی و جالب است که توسط آن می توانید هر کار (تقریبا!) انجام شده در بخش مدیریت وردپرس توسط کاربران را رصد نموده و در صورت بروز کوچک ترین مشکلی ، خیلی زود کاربر خاطی را شناسایی کنید . از جمله کار های قابل رصد توسط این افزونه ثبت هر گونه تغییر در مطالب ، برگه ها ، قالب ، افزونه ها و مطالب دلخواه است . همچنین فعالیت هایی نظیر ساخت مطلب/برگه جدید ، به روز رسانی ، پاک کردن پست/برگه ، فعال یا غیر فعال کردن افزونه ها/قالبها در دیتابیس قدرتمند افزونه با جزییات دقیق درج می شود .

طرز استفاده از Stream

پس از نصب و فعال کردن افزونه در قسمت مدیریت وردپرس ، منوی جدیدی با نام Stream به قسمت مدیریت اضافه خواهد شد که با مراجعه به آن به ریز تغییرات انجام شده دست پیدا می کنید .

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، اطلاعات ثبت شده جامع و دقیق هستند ، حتی زمان و آی پی ورود ناموفق افراد هم درج شده است ! شما می توانید اطلاعات را بر اساس کاربر ، صفحه ارجاع ، فعالیت انجام شده و … مرتب و دسته بندی کنید .
در قسمت تنظیمات نیز می توانید زمان نگه داری اطلاعات ، کمترین درجه کاربری برای مشاهده اطلاعات ، خصوصی کردن فید و حذف اطلاعات سابق اقدام کنید .

فید فعالیت ها

افزونه Stream امکان استفاده از فید فعالیت ها را نیز برای مدیر فراهم می کند ، توسط این قابلیت شما می توانید با استفاده از یک فیدخوان رایگان نظیر feedly کلیه فعالیت های انجام شده توسط کاربران را روی تلفن هوشمند و … مشاهده و رصد کنید .
برای استفاده از این قابلیت مطمئن شوید که گزینه Private Feed در تنظیمات افزونه فعال باشد . سپس با مراجعه به صفحه مشخصات می توانید از لینک فید خصوصی تان را استفاده کنید .

به روز رسانی های آینده

در هنگام نگارش این مطلب ، افزونه Stream یکی از فعال ترین گروه های نرم افزاری را دارا می باشد که آپدیت های زیاد و کاملی را ارائه می کنند . از جمله قابلیت هایی که تیم توسعه این افزونه قول ارائه آن را داده است ، امکان نمایش زنده فعالیت کاربران می باشد . ما هم منتظر می نشینیم و در این مدت از وردپرس لذت می بریم .

نوشته های مشابه

نشانه گذاری خودکار دیدگاه های حاوی لینک های طولانی به عنوان جفنگ

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

۵ افزونه برتر وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)


لينك كوتاه اين مطلب : https://dadebaran.ir/?p=3760 منبع : داده باران

کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *